نما سینه کفتری

به نوعی از ابزار نما داخلی یا خارجی ساختمان که به شکل قوس سینه کبوتر میباشد؛در گویش عمومی،نمای سینه کفتری گفته میشود.(البته این کلمه بیش تر در محله های تهران باب شده است)

نمای سینه کفتری در داخل ساختمان با مصالح گچ و در نمای بیرون ساختمان با سیمان و فلز اجرا میشود.نما سینه کفتری با فلز در شرکت گلدیس سانیا سقف در سه طرح و ابعاد با سفارش مشتری تولید و اجرا میشود.

انواع طرح و مدل نما سینه کفتری

نما سینه کفتری

ابعاد نما سینه کفتری

نما سینه کفتری 31 برش به طول 5/2 سانتی متر

نما سینه کفتری 33 برش به طول 2 متر

نما سینه کفتری 41 برش به طول 5/2 سانتی متر

نما سینه کفتری 50 برش به ظول 2 متر

-نما سینه کفتری 5/62 برش به طول 5/2 سانتی متر

-نما سینه کفتری 100 برش به طول 2 متر

-نما سینه کفتری 25/1 برش به طول 5/2 سانتی متر

معمولا این نوع نما از ورق روغنی فلزی در ضخامت 8/0 میل تا 2 میل قابل تولید است.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های فرمینگ ورق فلزی و به علت پر مصرف بودن نمای سینه کفتری 41 برش این سایز توسط دستگاه فرمینگ ورق تا طول 6 متر انجام میشود که امیدواریم به زودی این امکان برای سایر سایزها نیز فراهم شود.

تلفن های تماس :

دفتر مرکزی صادقیه 02144266777

واتس اپ 09123074579

کاربرد نما سینه کفتری

-ایجاد حجم در نمای ساختمان

-پوش فضای خالی بین سقف شیب درا و سقف کاذب

-پوشش یا مقفی نمودن گاتر یا آبراه

اجرای نمای سینه کفتری از قدیم تا در مناطق روستایی،خانه های ییلاقی و ویلایی و بیش تر ساختمان هایی که سقف آن با حلب پوشانده میشد مرسوم بوده است که با روش پرس کردن دستی ورق صورت میگرفت که البته هنوز طرفداران زیادی دارد ولی در روش جدید این ورق با توجه به ضخامت و نوع ورق با جوشکاری محل اتصال انجام میشود چون محل برش های کنج نمای سینه کفتری فقط به روش برش دستی اجرا میشود و کار بسیار سخت و هنری است .

نما سینه کفتری

از دیگر کاربردهای نمای سینه کفتری استفاده در نمای سقف آلاچیق،نمای سقف سردرب،نمای کنسول های سوله سالن ها و ساختمان های صنعتی میباشد.

قابل به ذکر است که برای فضاهای ذکر شده که با نمای سینه کفتری اجرا می شود از دیگر طرح ها و مدل های ورق فلزی از جمله نما آینه ای(یا زاویه دار)نما 2 پله،3 پله و چند پله و مدل های فلاشینگ دلخواه کارفرما نیز استفاده میشود که استفاده این مدل ها امروزه در ساختمان های مدرن رو به افزایش است.

روش نصب نما سینه کفتری

و تیم نصب بعد از بازدید یا اطاح از شرایط حمل استفاده،اقدام به سفارش تولید یا خرید این متریال میکند.

معمولا ابعاد ذکر شده در بالای صفحه به صورت آماده و از پیش تولید شده در شرکت سانیا سقف موجود میباشد و در صورت نیاز به سفارش شکل خاصی از نما سینه کفتری زمان تولید حد اکثر 24 ساعته میباشد.

بعد از اجرای سازه ی اصلی و زیرسازی سقف نصب نمای سینه کفتری اجرا میشود.

این نوع ورق نما دو لبه شکل متفاوتی دارد که شامل یک لبه با خم 90 درجه یا 45 درجه 2 سانتی میباشد که شکل خم 90 درجه برای سقف ها و شکل 45 درجه جهت استفاده در نما پیشانی ساختمان یا سردرب و آلاچیق کاربرد دارد و لبه ی دیگر یا لبه ی پایین نما سینه کفتری به شکل یک ناودانی یا به اصطلاح آبچکان است که بعد از نصب معمولا جایی که دامپا یا سقف کاذب انجام میشود روی این لبه قرار میگیرد .

در مرحله ی اصلی جایگذاری و نصب نما سینه کفتری لبه ی 2 سانتی بالای ورق روی لبه ی استارت جلوی سقف قرار میگیرد و این عملیات در کل لبه های مورد نیاز سقف انجام میشود

ورق در محل اتصالات به صورت لب به لب کنار هم قرار میگیرد و با جوشکاری فلزی به هم متصل میشود .

حالا بعد از نصب نما سینه کفتری و احتمالا دامپا عملیات پوشش سطح اصلی سقف با پوشش های مد نظر انجام میشود.

با توجه به توضیحات نسبتا کامل در مورد اجرای سقف شاید لازم باشد در مورد متریال استاندارد موجود در بازار ایران توضیحاتی به مشتریان عزیز ارائه گردد.

با توجه به تنوع بالای محصولات پوشش سقف،دو محصول خوب و با کیفیت که مورد تایید کارشناسان ما در شرکت سانیا سقف میباشد را خدمت مشتریان عزیز معرفی میکنیم.

تلفن های تماس :

دفتر مرکزی صادقیه 02144266777

واتس اپ 09123074579

1 روف پانل

به نوعی از ساندویچ پنل ک لایه زیرین آن به جای فلز از فویل آلومینیومی استفاده میشود؛ روف پانل گفته میشود روف پانل بهترین جایگزین برای پوشش ورق فلزی معمولی یا عایق های مجزا مثل پشم شیشه و پشم سنگ یا فوم و غیره میباشد.

کاربرد روف پانل

پوشش سقف سوله و سالن

پوشش سقف ویلا و خانه

پوشش سقف کانکس

پوشش سقف انبار و مرغداری

اجزا و ساختار روف پانل

روف پانل دارای سه لایه اصلی میباشد که عبارت اند از :

لایه اول : ورق فلزی آلوزینک یا آلومینیوم پیش رنگ

 لایه دوم : فوم پلی اورتان با ضخامت و دانسته مختلف

(ضخامت 5/1 الی 6 سانتی متر – دانسته فوم 35 و 40 کیلو

لایه سوم : فویل آلومینیومی مسطح

2 تایل سنگریزه

تایل سنگریزه نوعی پوشش برای سقف های شیبدار است که با کمک پیشرفته ترین تکنولوزی ها و و آزمایشات مختلفی به مرحله ی تولید میرسد.

از دلایل محبوبیت این تایل و استفاده در سال های اخیر روکش های فوق العاده و طراحی خاص و منحصر به فردش است.از مزیت های برجسته ی این تایل استحکام بالایی است که باعث میشود صدای باران و دیگر صداهای خارج از خانه به داخل ساختمان نفوذ نکند و همین طور محکم روی سقف نصب میشود و در اثر عوامل جوی دچار ریزش نخواهد شد.

تلفن های تماس :

دفتر مرکزی صادقیه 02144266777

واتس اپ 09123074579